Bowling!

Efter en mysig middag på waldorf for jag och Jonas till Tuna där vi mötte upp Adde och Filippo på bowlingen. Det gick hyffsat bra för mig ungefär sisådär till halva första omgången sedan gick det totalt utförs! Jag fick 70 p i första och kanske 55 i andra eller nå. Jag skyller på att kloten är för tunga;) Eller så hade jag bara en dålig bowling dag. Ont i axeln hade jag iaf efter två omgångar. Sedan hade vi så tur att Jonas kompis jobbade den kvällen så vi fck lite rabatt:) Efter bowlingen stack vi hem till Jonas och såg på film. Efter några om och men så såg vi Jumper. En bra film enligt mig. Har velat se den länge men fick höra att den inte var så bra. Men man ska inte lita på vad andra säger innan man bildat sig egen uppfattning. Lita på dina egna instingter så klarar du dig längst!

Luleå stadsmara

Idag vaknade jag upp med ett litet pirrande i magen. Idag var nämligen dagen då stadsmaran gick av stapeln. Ingen stark frukost blev det och ingen vidare lunch heller. Hade jag bara tänkt till lite innan hade jag även börjat dricka mycket vatten och ladda upp några dagar innan. Har ju faktiskt varit bra på att träna inför det här. Varför var jag inte bättre på att ladda upp med mat och vatten också?! Efter två km, vilket var vid första vattenstoppet, kändes det som om jag skulle svimma. Det var en riktig hetta idag och det var ingen dag för springning med lite vatten i kroppen. Jag gick från och med vattenstoppet och promenerade i rask takt i 7 km och sedan spurtade jag på slutet in i mål. Kändes surt att behöva gå och inte orka springa men kom ändå i mål på en timme och 15 min. Hade satsat på att springa på en timme. Det blev en riktig fail men sånt är livet. Efter loppet cyklade jag till sunderbyn där jag duschade och åt. Nu sitter jag bara och tar det lugnt framför tven. Mina ben är döda och ska inte tala om resten av kroppen!
   Imorgon är det jobb som gäller om jag nu tar mig upp ur sängen överhuvudtaget:P

Träning!

Jag har verkligen fått tillbaka träningssuget. Eller jag kanske har fått träningssuget rättare sagt. Tror inte att jag varit så här pepp och att springa förut. Igår var jag, Linn och Jonas och sprang på ormberget igen. Denna gång blev det, som jag tidigare skrev, 7,4 km. Fy fan vad jobbigt det blev på slutet. Hade inte förväntat mig att det skulle vara ytterligare en backe nästan just innan sista jobbiga ormbergsbacken. Mina ben var verkligen totalt döda. Men skönt var det efteråt när man fick ta det lugnt och njuta av att ha varit riktigt duktig. Får se om det blir nå springning imorgon kväll. Ska ju jobba och jag vet med mig hur slut jag brukar vara efter det. Men det kanske är då det blir ännu skönare att sova efter en springtur också. Man kanske kör ett varv på 5,4an.

Orm på snakemountain!

När jag och Linn precis hade börjat vårat träningspass på ormberget igår så såg vi något som sprattlade till vid vägkanten. Så lättskrämda som vi är skrek vi till och gissa vad vi såg? EN ORM! Jag har aldrig sett en lös orm sådär. Den såg ut som en grå-svart slang som ålade sig fram till gräset. Tur som var ålade den sig från oss inte mot oss. Då hade jag börjat kuta! Vilket vi gjorde senare när vi började med intervaller i ormbergsbacken. Det var riktigt jobbigt men skönt efteråt. Idag blir det att springa 7.4 tror jag! Jag har blivit helt pepp på att träna. Försöker springa två ggr i veckan och gymma två:) Hittills har jag gymmat en och sprungit en och idag blir det att springa igen. Antar att det blir gym imorgon då eftersom jag ska jobba på söndag.

Lillhunden 16 år!

För er som inte känner mig så måste jag bara tala om att Lillhunden är ett gossidjurshund som jag fick när jag var tio år. Han är min bror och hans fullständiga namn är Lillhunden Göteborg Björkenäs. Det är mitt geni till bästa kompis som har kommit det namnet. När jag gick i trean började Lillhunden i skolan. Han följde med varje dag och arbetade som alla andra. Jag gjorde skolbänk, stol, hylla, säng, sängbord, kälke och en massa andra saker till honom i slöjden. På fritiden spelade jag fotboll och innebandy med honom och andra gossidjur. Han blev som levande för han skulle klä på sig på morgonen, äta frukost, klä på sig ytterkläder, gå till skolan, jobba i skolan, äta lunch, vara med på rasterna, sedan hem igen. Han var till och med med på skolfotot i fyran. Jag ville att han skulle vara med på Marris(våran dåvarande lärare)enskilda foto men då sa fotografen att han kunde få ta ett eget. Alla i klassen fick var sitt litet foto av Lillhunden! Kan ni tänka er? En gossidjurshund som verkligen levde! På roliga timmen var det dags för småstjärnorna och gissa vem som uppträdde? Jo, Lillhunden. Han stod där framme vid sin bänk och hela klassen satt och tittade på honom medan han mimade. Helt otroligt! Men efter att ha gått ett och ett halvt år i skolan så var det dags att säga ajdö till honom. Alla i klassen blev verkligen ledsna. Det hade blivit som klassens maskot. Så sista dagen i skolan fick Lillhunden en massa saker av alla.

Nu, sisådär 8 år senare firar vi fortfarande hans födelsedag, den 19 maj. Allt för att få en undanflykt att fika;) haha nejdå, i år åt vi kladdkaka med godis och grädde! Hur gott som helst!

Hur trött får man vara?

Igår såg  jag och Jonas The Ring 2 efter maten. Det var inga problem för min del att orka se den. Man kan ju inte somna under en skräckfilm och dessutom var klockan inte är mer än sex. Efter filmen drog vi iväg till storheden och köpte lite godis. Eller Jonas köpte godis. Jag ville ha gb-glass i paket med smak av hasselnöt. Det var hemskt, jag kom till insikt med att dom ha slutat med den smaken! Det är säkert länge sedan också för jag har inte tänkt på den på hundra år. Då tjurade jag med en pigelin i handen hela vägen hem tills jag fick bättre saker att tänka på. Jag hade lovat Jonas att vi skulle se en film som han jättegärna ville se. Så vi stoppade på den direkt vi kom hem och gissa vad som händer? Jo, det ska jag berätta för er. Jag somnade efter cirkus 10 min(klockan var bara sju, halv åtta vid det laget)och sov fram till halv tolv någonting då Jonas redan hade borstat tänderna och var färdig för att sova. Hur ska jag kunna somna om nu tänkte jag...Men efter ett toabesök och två mackor och 10 min av kung fu panda så var jag trött igen. Gissa vilken tid jag klev upp? Tio i nio! Har visserligen vaknat och somnat 100 ggr på morgonen men ändå. Hur mycket kan man sova på en skala? Jag har inte sovit dåligt i veckan heller och jag kan inte sova mer än max nio timmar på en natt:S

Ibland är man skum. Nu bär det av mot frukostbordet för det kurrar som tusan i magen. Ska bara få upp Jonas först;)

Solsken

Våren är här i högsta grad. Idag har jag spenderat större delen av dagen ute och fixat lite med utemöblerna och pappas rök. Helt underbart skönt är det när man får njuta av dagens alla soltimmar. Jag gillar inte att det är strålande sol ute och jag sitter inne i skolan med näsan i en tråkig bok istället för att vara ute och göra någon nytta. I går var det rena bastun inne i skolan. Det var alldeles kvavt och äcklig luft inne i klassrummen att man nästan fick panik.
    Det är alltid lika trevligt med helg då man kan strunta lite i vad klockan är och inte känna paniken att det är dags att sova fast man inte hunnit med det man skulle hinna under dagen. Det tror jag att alla här i världen är dåliga på. Att ta vara på dagen som den är inte bara längta till det som kommer här näst. Livet bara rusar i väg och det blir inte kul den dagen man inser att livet nästan är förbi och att man inte har njutit många av dom dagarna. Även fast det inte händer allt för mycket på en vanlig skoldag så måste man njuta av det man har. Det är inte förbjudet att må dåligt och vara ledsen. Bara man inte gräver ner sig för långt i gropen så det blir svårt att ta sig upp. Det vore sorgligt att mista många dagar av livet till att må dåligt. Det finns så mycket bättre! Det finns inte så många saker som är härligare än när man är lycklig. Men däremot är det inte kul att jämt vara lycklig. Jag har fått lära mig ett uttryck. Efter regnet kommer solskenet. I det här sammanhanget skulle det kunna  vara som efter gråten kommer lyckan eller utan nedgång får man heller ingen framgång.

Våga vara ledsen och glöm inte bort att våga vara lycklig också!

Turkiet

Vi började våran resa på kallax flygplats och satte oss på planet mot Antalya, Turkiet, vid niotiden på söndagen den 3 maj. När vi kom fram väntade en två timmars lång bussresa till Alanya. Vid sextiden på morgonen var vi på hotellet och beslutade att sova några timmar innan frukost så man skulle orka gör något. Vädret började inte så bra. Första dagen var det mulet och regnade i omgångar och andra dagen spöregande det mer eller mindre hela dagen. Den mulniga dagen ägnade vi oss åt att kolla runt vid hotellet, var på turkisk bad, var på infotur med Deturs guider. Vi fick ingen skjuts med buss tillbaka till hotellt efteråt så vi beslutade oss för att gå. Vi var bombsäkra på att vi visste åt vilket håll hotellet låg åt men icke det. Efter två timmars vandringsfärd efter strandpromenaden insåg vi att vi hade gått åt fel håll. Vi fick helt enkelt ta bussen tillbaka hela vägen och ännu längre så vi kom till hotellet. Det visade sig att det inte var så långt att gå om vi bara hade gått åt rätt håll från början. Men men, vi fick iaf se mer av Alanya. Vi kom precis tillbaka till middagen så vi käkade direkt och sedan satt vi i baren ett tag innan vi gick och lade oss.
    Dag två bjöd som sagt inte på något höjdarväder så vi tillbringade dagen inne på hotellet. Men jag blev rastlös på kvällen av att inte varit utanför hotellområdet på hela dagen så jag övertalade Jonas att följa på en promenad efter stranden. Det hade nämligen gjort ett uppehåll i regnet när vi skulle gå men precis då vi kommit ut började det spöregna. Jag tyckte det bara var kul och skönt med lite regn så vi gick vidare. Jag kan tala om att jag var genomblöt i princip från topp till tå. Efter det var det en skön och varm dusch som väntade och sedan en ännu skönare säng att lägga sig i.
   Vi vaknade upp dagen efter och insåg att det var sol ute! Nu fick vi äntligen ligga och sola så vi tog med oss handdukarna till frukosten och la ut dom på två solstolar vid poolen. Det upprepade vi även nästa dag. Efter att ha legat i någon timme och stekt kände man hur svetten rann överallt. Då var det dags för ett dopp i poolen för att få svalka sig lite!
    Åker ni till Alanya så ska ni helt klart testa på deras båtturer. Vi åkte med Deturs båttur så vi hade svensk guide med oss på båten. Det var en fantastisk härlig upplevelse att ligga och sola på båten medan man studerade gamla piratgrottor, fiskar som blev matade och havet som bredde ut sig framför en. Vi gjorde många stopp för bad från båten och för att äta lunch. Med ombord fanns en fantastiskt duktig fotograf som tog bilder på dom som ville som man sedan kunde köpa. Jag och Jonas fick stå som i titanic på en bild och den blev jättefin. Många bilder blev bra men vi hade som otur var inte med oss så mycket pengar men vi köpte den med titanic-stuket vilket var den bild som blev finast:)
   För att avsluta berättelsen lite kort måste jag säga att resan var underbar och väldigt avkopplande. Jag längtar tillbaka och jag rekommenderar att åka till Alanya. Det är hur fint som helst. Det passar alldeles utmärkt att åka i början av maj för det helt lagomt varmt!

Back in town

Sådär ja. Då var semestern över och allt återgår till det normala. Nu kommer allt som ett lass sopor över mig. Har sjukt mycket att göra de två följande veckorna. Matteprov idag, biologiläxförhör och engelska muntliga imorgon, småföretaganderedovisning  på fredag, slutprov bli i kemi nästa onsdag och sedan börjar det lugna ner sig. Det känns verkligen att det snart är sommar! Det kommer härligt att få ett break från skolan och jobba istället. Tror jag kommer uppskatta skolan ganska mycket efter 9 veckors sommarjobb på hugossons. Sedan är det ju sista året och studenten att se fram emot så då är det bara ge gärnet hela vägen fram!

Hejdå Sverige!

Turkiet, here we come! Som jag har längtat! Jag har velat åka utomland så jävla länge nu och idag far vi. Det ska bli otroligt härligt. Kollade vädret där nere i morse och dom har lovat 26 grader och sol imorgon! :D Ni får ha det så bra här hemma så återkommer jag med detaljer om resan när jag kommer hem om en vecka!

Jag sårar mina egna känslor

Varför är det så svårt?! Jag kan helt enkelt inte stå emot att röka då man fått i sig lite alkohol. Jag var inte ens full igår och ändå blev det som det blev. Men nu svär jag dyrt och heligt att jag ska sluta röka! Sista ciggen jag tog var inte ens god. Jag gav bort den till och med. Det är ett stort tecken på att jag verkligen ska sluta nu medan jag har chansen! Festen igår var i övrigt riktigt trevlig ändå. Mycket folk som man kände igen och det är ju alltid kul. Blev dock lite ändrade planer när det gällde sovplatser. Katten som Jonas har hade pissat i hans säng så där ville vi ju inte sova men det blev ett litet problem eftersom vi inte hade skjuts hem. Adde ringde säkert i en timme innan hon fick tag i en taxi som vi då delade på. Taxichaffisen såg ut som Björn Gustavsson! Haha