Back to work

Hade som sagt en väldigt härlig semester både med och utan min familj! Men nu är arbetet i full gång igen och barnen är hemma. Men det känns skönt att det blev lite mjukstart och jag bara jobbar fyra dagar innan det är dags för några dagars ledighet igen. Familjen far nämligen iväg igen och kommer tillbaka på måndag. Sedan blir det fyra dagars arbete och helg igen. Dock så börjar barnen i skolan den veckan så då återgår verkligen allt i sin ordning. När barnen är hemma hela dagarna blir det helt andra arbetstider som oftast är skönare än vanligt.

Måste bara skryta lite mer om min imponerande springrunda igår. Sprang en mil på exakt en timme! Känner mig otroligt stolt att jag äntligen tog mig runt en runda på en mil då jag inte gjort det sedan ettan på gymnasiet och att jag sedan tog den på 1 timme vilket var mitt mål sist jag skulle springa statsmaran i tvåan men höll på att svimma för att det var så fruktansvärt varmt.

Nu blir det frukost sedan lite jobb!

Kram Linn

Härliga dagar

Jaha då har min underbara familj också varit i London. Hade en underbart rolig och trevlig tid med dem i 5dagar innan dem i torsdags morgon började deras resa tillbaka till Sverige och Luleå. Men vi hann då med mycket utan någon stress. Första hela dagen dem var här for vi till liverpoolstreet och gick till den trevligaste delen av London enligt min smak-Brick Lane. Där vandrade vi runt på marknaderna och kollade även in den stora musikaffären som har lite OTH-atmosfär. Vi åt en riktigt god lunch bestående av ett stort bröd med en stek och sallad i! Efter en del vandrande blev vi less och tog bussen till Sainsbury´s för att handla lite mat för veckan. Väl hemma gjorde vi pastalåda med kyckling, bacon och café de paris-sås. Riktigt mumsigt! Jessica var extremt sugen på att spela basket så vi knallade iväg till närmaste/bästa basketplanen som ligger i Sunray gardens när vi smält maten.

Dag nr 2 bestod av mycket mer vandring än den första. Vi gick runt och såg på de flesta turistsaker man vill ha sett när man är i London. Dvs vi begav oss mot de centrala delarna. Hoppade av bussen vid Waterloo station och gick efter south bank förbi London Eye, över westminister bridge och såg Big Ben, in mot Trafalgar Square förbi parlament square och vidare upp mot piccadilly circus, leicester square, covent garden. Vi åt lunch på pizza express i China town. Dyrt men riktigt god pizza! Då vi kommit till Aldwych stoppade vi för en öl innan vi sedan åkte med bussen hem.

Dag nr 3 bjöd på det efterlängtade besöket på Madame Tussauds! Hade en jättetrevlig dag och trots att det var mycket folk så var det inte så irriterande och påfrästande. Var väldigt nöjd med besöket och det var helt klart värt pengarna! 4D-filmen var riktigt frän=) Efter att ha vandrat efter hela Oxford street och ner till Piccadilly circus med ett gäng gnällande och hungriga människor så fick vi iaf i oss mat på en restaurang i Soho som jag tycker har jättegod mat. Efter att sedan konstaterat att Mamma Mia-musikalen var alldeles för dyr for vi med bussen hem och lämnade våra saker innan vi gick till Ruskin Park för lite picknick. Kvällen slutade med bio för mig och Jessicas del medan mamma och Anders gick till en pub och tog några öl.

Då har vi kommit till den fjärde och sista dagen innan familjen skulle åka hem. Vi kände inte för att fara någon längre sträcka eftersom att det var ännu en dag av sol och hetta. Vi for bara till East Dulwich och gick efter Lordchip Lane innan vi vandrade vidare till Dulwich Park där vi åt lunch och pustade ut. Både jag och Jessica var totalt utmattade och somnade skönt på gräset. Väl hemma igen så tog vi det bara lugnt och gjorde mat bestående av hasselbackspotatis, wockade grönsaker och kryddiga biffar! Det blev en lugn kväll med film och mys.

Tack Familjen för riktigt roliga dagar här i London!=)

Segt

Känner mig frusen, trött och seg. Ingen träning har det heller inte blivit något av idag. Bara jobb, fixat biljetter till Madame Tussauds av Hanna, läst och åkt buss har jag gjort idag. Och så klämmer min Au-pair mamma till och springer 1mil idag och det är jag som introduserat henne i detta springande...Och själv orkade jag inte ta mig runt min runda på 7.7 km i måndags. Blev endast 6 km. Ska ladda om och upp under min träningsfria vecka, vila benhinnorna, dricka och äta bra och sedan då jävlar ska jag ut och springa och milen ska det bli! Till sommarn blir det milen på ormberget helt klart. Ni som känner er manade får jättegärna hänga med och löpa efter den 18juli då jag intagit Luleå och Sverige igen!

Klockan är halv nio och mina ögonlock börjar bli tunga, snart dags att sova tror jag!

Ha det bra /Linn

Brighton

Då har man äntligen kommit sig en bit bort från London även om bara över en natt. Måste säga att det varit en underbar helg. Vädret har fortsatt att stråla och jag har spänderat mycket tid ute i solen. Jag började lördagen med skype med Mamma sedan åkte jag på spinning och efter det blev det mat och solande i Ruskin Park med Caroline och Mathilda. Sedan hem duscha, packa ihop lite saker och ta tåget till Victoria för att möta upp med Bobby för en liten tripp till Brighton. Han skulle nämligen springa Brighton Marathon som gick av stapeln på söndagen. När vi klev av tåget trodde han att han visste åt vilket håll Hotellet låg men icke det. Självklart gick vi en 10 min åt fel håll. Han blev lite skenerad och less så vi tog taxi tillbaka åt andra hållet fär hotellet inte låg långt ifrån vägen vi kommit ner från tågstationen...Det var bara skönt väder så för mig spelade det ingen roll. Hotellet var jättefint och efter att ha lastat av bagaget så gick vi till en kina restaurang och åt lite nudlar. Eftersom att Bobby skulle upp tidigt och springa dagen efter blev det en tidig kväll men jag var lite småhungrig så sov inte så bra...Men jag hade ju något att se fram emot på morgonen. HOTELLFRUKOST!! Jag åt bröd med smör, ost, nå kött och grönsaker, äggröra, bacon, apelsinjuice, flingor och mjölk, crossianter och yoghurt. Ville inte gå därifrån men magen sa emot. Dock så var jag inte hungrig på hela dagen efter den frukosten...När jag fått i mig lite mat blev jag trött så powernapade någon timme innan jag gick och checkade ut och gick ut och la mig på stranden och läste en stund. Otroligt skönt! Sedan vandrade jag runt lite innan jag mötte upp med Bobby igen som då hade sprungit 4 mil på 3 timmar och 18 min. Helt sjukt. Förstår inte hur man överhuvudtaget orkar springa så långt! Själv lyckades jag bara springa 6km idag. Men men, efter att ha suttit och solat ett tag så begav vi oss till stationen och tog tåget hem igen. Vi lyckades självklart ta tåget som stannar på varenda jävla station...