Lillhunden 16 år!

För er som inte känner mig så måste jag bara tala om att Lillhunden är ett gossidjurshund som jag fick när jag var tio år. Han är min bror och hans fullständiga namn är Lillhunden Göteborg Björkenäs. Det är mitt geni till bästa kompis som har kommit det namnet. När jag gick i trean började Lillhunden i skolan. Han följde med varje dag och arbetade som alla andra. Jag gjorde skolbänk, stol, hylla, säng, sängbord, kälke och en massa andra saker till honom i slöjden. På fritiden spelade jag fotboll och innebandy med honom och andra gossidjur. Han blev som levande för han skulle klä på sig på morgonen, äta frukost, klä på sig ytterkläder, gå till skolan, jobba i skolan, äta lunch, vara med på rasterna, sedan hem igen. Han var till och med med på skolfotot i fyran. Jag ville att han skulle vara med på Marris(våran dåvarande lärare)enskilda foto men då sa fotografen att han kunde få ta ett eget. Alla i klassen fick var sitt litet foto av Lillhunden! Kan ni tänka er? En gossidjurshund som verkligen levde! På roliga timmen var det dags för småstjärnorna och gissa vem som uppträdde? Jo, Lillhunden. Han stod där framme vid sin bänk och hela klassen satt och tittade på honom medan han mimade. Helt otroligt! Men efter att ha gått ett och ett halvt år i skolan så var det dags att säga ajdö till honom. Alla i klassen blev verkligen ledsna. Det hade blivit som klassens maskot. Så sista dagen i skolan fick Lillhunden en massa saker av alla.

Nu, sisådär 8 år senare firar vi fortfarande hans födelsedag, den 19 maj. Allt för att få en undanflykt att fika;) haha nejdå, i år åt vi kladdkaka med godis och grädde! Hur gott som helst! 
 
                    

                    


                    




Kommentarer
Postat av: Linsi

Haha, nice dag det där!

Och fin bloggen har blivit:-D Puss

2009-05-27 @ 14:53:17
URL: http://forawhile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0