Solsken

Våren är här i högsta grad. Idag har jag spenderat större delen av dagen ute och fixat lite med utemöblerna och pappas rök. Helt underbart skönt är det när man får njuta av dagens alla soltimmar. Jag gillar inte att det är strålande sol ute och jag sitter inne i skolan med näsan i en tråkig bok istället för att vara ute och göra någon nytta. I går var det rena bastun inne i skolan. Det var alldeles kvavt och äcklig luft inne i klassrummen att man nästan fick panik.
    Det är alltid lika trevligt med helg då man kan strunta lite i vad klockan är och inte känna paniken att det är dags att sova fast man inte hunnit med det man skulle hinna under dagen. Det tror jag att alla här i världen är dåliga på. Att ta vara på dagen som den är inte bara längta till det som kommer här näst. Livet bara rusar i väg och det blir inte kul den dagen man inser att livet nästan är förbi och att man inte har njutit många av dom dagarna. Även fast det inte händer allt för mycket på en vanlig skoldag så måste man njuta av det man har. Det är inte förbjudet att må dåligt och vara ledsen. Bara man inte gräver ner sig för långt i gropen så det blir svårt att ta sig upp. Det vore sorgligt att mista många dagar av livet till att må dåligt. Det finns så mycket bättre! Det finns inte så många saker som är härligare än när man är lycklig. Men däremot är det inte kul att jämt vara lycklig. Jag har fått lära mig ett uttryck. Efter regnet kommer solskenet. I det här sammanhanget skulle det kunna  vara som efter gråten kommer lyckan eller utan nedgång får man heller ingen framgång. 
  
Våga vara ledsen och glöm inte bort att våga vara lycklig också!

Kommentarer
Postat av: Emelie

bra sagt linn :)

2009-05-16 @ 20:14:17
URL: http://likeadream.se
Postat av: Jonas

Naww söt du är gumman =) , Sidan blev juh jätte bra helt klart den bästa jag har sett hihi=) , din dag lät spännande gumman, du har iaf haft nåt att göra. Puss (K)

2009-05-16 @ 22:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0