New town, new house, new life

Jag vet att det går långt mellan gångerna men tänkte skriva av mig lite.
Senaste tiden har varit väldigt hektiskt med allt det innebär att flytta, börja universitetet och egen lägenhet...Haft väldigt roligt samtidigt som det har varit väldigt jobbigt. Nolleperioden jämns med skolan i ungefär en månad(dock inte lite intensivt två sista veckorna), en pojkvän som tycker att jag aldrig är hemma, fixa småplock till lägenheten, börjat instruera på Medley och börjat som tränare i ett basketlag. Kanske låter mycket men många saker ger mig mer energi än det tar. Många undrar hur jag kan ställa upp som baskettränare gratis? The answer is simple. Jag älskar det. Jag älskar barn. Jag älskar sporten och att se killarna fatta poängen, hur deras ansikten lyser upp och hur glada dom blir när dom lärt sig något nytt och lyckas. Det är den timmen under dagen då allt mitt fokus är på dom. För en timme får man glömma allt annat och bara ha kul med dom. Jag får så mycket mer tillbaka än pengar kan ge. Min kompis hade en bra förklaring på det där:
        Om man har en burk som man sätter energi till i allt man gör. I sitt jobb till exempel. Man öser in energi i burken men hur mycket får man tillbaka? Oftast en mycket mindre dos pengar än den energi man la till. Om man nu inte har underbara arbetskamrater och chefer som ger tillbaka lite av den energi tillsammans med pengarna. Du spenderar så mycket tid på jobbet att du inte har råd att gå och må dålig eller vantrivas. Men om jag tillexempel instruerar i spinning som jag älskar att göra så lägger jag energi till burken men när jag går därifrån så har jag gått lika mycket energi tillbaka plus att man får pengar för det. Det handlar hela tiden om att gå plus minus noll. Tänk på det. Våga tänka på er själva. Det är inte okej att ge och ge och ge men aldrig få något tillbaka!
       Ingenting har känts lätt på senaste. Men jag hoppas att allt är på väg upp. Första kursen är över. Har klarat två av tre tentor och den tredje har vi inte fått tillbaka än. Hoppas på godkänt så man slipper halka efter. Det är verkligen det sista jag behöver. Sen är det ju det här med pengar ändå. Hyra, el, internet, mat, busskort, mobil...allt kostar pengar. Men nu är det bara att börja ta tag i att försöka spara lite =)
 
 
Ha en bra dag!
/Kram Linn

Kommentarer
Postat av: jenny

vad kul att du skriver. Kikar in här då och då:) har du instagram förresten?:)

Svar: Vad kul att höra att det är någon som läser min totalt bortglömda blogg;)Kan inte säga att jag är så aktiv på instagram heller men jag har det!
BEBOS91 heter jag:)
Blaadlusen;P

2013-11-18 @ 23:34:07
URL: http://jennytingvall.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0