Så spenderade jag denna lördag

Efter att jag lyckats palla mig upp där vid elva, slitit mig från datorn och klätt på mig for jag iväg till waterloo och började min vandring längs South Bank. Det blev en härlig tripp längs med Themsen med många intressanta stopp. Jag har varit in på två gallerier och sätt målningar från lite diverse konstnärer. Den enda jag kände igen var Francis Bacon, som jag i nian valde att måla av en målning från, men det var kul ändå. Jag gjorde även ett stopp på Starbucks Coffee och köpte en hasselnöts-varmchoklad på väg ut från första galleriet. När jag kom ut på gatan var det fyra stycken killar som höll på att tricksa med sina cyklar. Riktigt duktiga var dem, lite coolt att kolla på! Jag gjorde även ett stopp på The Clinks prison museum där man vandrade omkring i fängelsmiljö och kollade på avbildningar av folk som satt i dåtidens fängelser och läste om de olika metoderna att döda och tortera folk på. I slutet fick man ta en bild när man sitter i en stol som man sedan kan titta på, på nätet. Har dock inte gjort det ännu!

Jag hade lite otur när det gäller kameran. Glömde kolla batterinivån innan jag for så jag hade inget batteri i kameran när jag väl ville fota något. Det blev några ynka bilder med mobilen bara. Kändes lite surt när jag har en bra kamara! Men men , livet är inte alltid rättvist. Efter min långa promenad åkte jag till en stor Tescoaffär i Brixton och köpte cola, frusna hallon(ville egentligen ha frusna jordgubbar), chips, Ben and Jerry-glass, mörk choklad och vindruvor att bunkra upp inför kvällen med. Eftersom det blev utekväll igår kände jag att det kunde vara skönt att ta det lugnt och vara hemma ikväll och bara se en film. Är även lite förkyld igen så passade utmärkt! På väg hem köpte jag även med mig Fish and Chips till middag. Säger bara det, aldrig mer. För mycket friterat=BLÄÄÄ! Efter halva portionen var jag spyfärdig.

Nu ska jag se om jag kan fortsätta se filmen jag höll på med!

Ha det bra allihopa

/Linn


Kommentarer
Postat av: Linsi

Gillar att du uppdaterar ofta. Keep up the good work!



Puss

2010-10-03 @ 10:36:25
URL: http://nattstad.se/Lviklund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0