Felsteg

Det är märkligt hur livet kan förändras så fort. Bara på några månader kan ens tillvaro se helt annorlunda ut. Ibland gör man misstag. Ibland går allting snett. Det kan kännas som om ingenting någonsin kommer bli bra igen. Att allting bara är ett mörkt svart hål som man inte kan komma upp ifrån.
    Jag har kännt så. För mig gick allting snett. Tittar jag tillbaka på de senaste månaderna av mitt liv blir jag inte stolt över mig själv. Jag trodde jag mådde bra, jag trodde jag var lycklig men någonstans på vägen gick jag vilse. Vägen jag valde var en väg jag absolut inte ville följa. Jag gjorde misstag. Jag gjorde bort mig. Jag krossade hjärtan. Men framför allt, jag förlorade mig själv. Jag var inte jag längre. Jag märkte det men fick inget grepp om hur jag skulle stoppa det. Allt jag gjorde, gjorde bara saken värre.
   Men en dag då jag minst ande att det skulle komma insåg jag vad som höll på att hända. Ljuset gick upp för mig att jag inte ville leva så längre. Jag bestämde mig för att förändra tillvaron och förbättra mig själv. Förbättra synen på livet, synen på mina vänner, synen på skolan, synen på allt. Det viktigaste vi har här i livet är kärlek. Kärlek till familj, vänner och till livet. Utan den kommer det gå åt helvete. Det är inget man kastar bort. Vad som än händer ska den alltid finnas där. Det hoppas jag att alla förstår.


Kommentarer
Postat av: jonas

Det var mycket bra sagt gumman =) , du är verkligen något speciellt :) , klart när man når botten så finns det bara bättre saker hela tiden känns bra att du har ryckt upp dig och tar mer ansvar 'Vilket du säkert gjorde än då' men jag är stolt gumman =) Puss älskar dig

2009-06-02 @ 22:31:20
Postat av: Linsi

Våra misstag är den vi är i dag. For good and for bad. Men jag tror att det är mest "for good".

Du är bäst gumms<3 Löv U!

2009-06-02 @ 23:15:53
URL: http://forawhile.blogg.se/
Postat av: ♥ Emelie berglund ♥

bra skrivet linnsanpinnsan:)

2009-06-03 @ 21:15:47
URL: http://Likeadream.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0