Midsummer

Denna midsommar var betydligt lugnare än förra. Eller iaf för min del. Berra och Anders festade gärnet medan vi andra tog det lite lugnare. Men så brukar det oftast vara. Förra året minns jag att jag kom hem vid halv 4 på morgonen och då vaknade mamma och kom ner och pratade. Lite senare kom även Jessica ner som hade  vaknat pga värmen. Det blev rena tjejsnacket;) Jag blev även påmind om att vi åkte till Morjärv dagen efter och kommer ihåg att jag var lite seg och bakis när vi skulle åka vid nio. Konstigt eller? Nä, hade druckit 40%-ig finsk sprit och varit vaken till 4 och sedan klivit upp 5 timmar senare och satt mig i en bil.
   I år hade vi en trevlig tillställning i Morjärv med familjen, kirunaborna och Jonas förstås. Vi åt god mat, drack god snapps, spelade kubb, krocket och massor av yatzy! Har även hunnit med att sola och gå på prom, hälsat på moster i Kamlunge och blivit riktigt irriterad på alla knott och andra kryp som far på en hela tiden! Min helg har varit underbar. Den var rikitgt välbehövlig efter veckans jobb. Men imorgon är det slut på ledigheten och dags att sätt fart i fabriken igen. Denna vecka kommer jag bara vara ledig lördag:( Men inget att hänga läpp för, jag tjänar bra så ska inte klaga! 

Dags att sova, dagen börjar tidigt imorgon. Tjugo över fem ringer väckarklockan och då är det bara att palla sig upp. Hoppas att alla har haft en lika underbar midsommar som jag!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0