winter

Äntligen har snön fallit och till och med legat kvar i några dagar. Det lyser verkligen upp min tillvaro i jämförelse med de trista grå gatorna när det regnar. I och med snön kan jag äntligen få göra min längdåkningskidedebut för iår! Vilket jag förhoppningsvis kommer göra imorgon efter jobbet. Är det inte allt för kallt kommer jag dra fram skidkläderna, ta fram skidorna och traska upp till ormberget för en tur på det nyplogade spåret!

Större delen av den här dagen har jag tillägnat mig åt att lyssna på ljudbok. En otroligt skön och avkopplande syssla medan man promenerar, tränar eller sitter på bussen. Idag satt jag först på biblo och lyssnade sedan i maten, på väg hem från skolan och även på gymmet. Det var Emelie som gav mig idén att börja lyssnar på ljudbok. Hon satt i sin lilla bubbla med en ljudbok i öronen vid varje lediga stund hon fick i skolan. Vad kan vara mer osocialt än det? Men jag fann det riktigt behagligt att sjunka in i sin egna lilla bubbla och vara ett med boken. Tidigare i veckan kunde vi sitta där och vara osociala tillsammans. Båda två försjönk i varsin ljudbok under färden från skolan till stan med ett uppehåll då vi provade kläder på ginaticot. Sedan fortsatte vi så hela bussresan hem tills vi nådde dörren till huset. otroligt skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0