underbart

Min dag har inte varit så spännande hittills om jag ska vara riktigt ärlig. Klev upp vid kvart över sju för att vara på jobbet till åtta. Jag och Anders knogade på och packade alladob i fyra timmar innan vi lessnade och for hem. Då väntade matteboken liggandes på mitt överbelammrade skrivbord... Suck tänkte jag, jag orkar inte! Men vad ska man göra? Vill jag få IG på nationella i matte D? Nej, självklart inte. Men plugga då!

Efter att jag roat mig med det ett tag bestämde jag mig för att lägga in en ny ljudbok på min telefon. Den här gången flickan som lekte med elden, vilket är den andra boken i Milleniumserien. I med pluggarna i öronen, fram med skidorna och på med pjäxorna-nu är det ormberget som gäller! Det hade mörknat och var näst intill kolsvart när jag stakade mig fram i den trögåkta snön genom skogen. Väl framme på ormberget insåg jag hur tungt det skulle bli att ta sig runt. Spåren var förjävliga och det pendlade mellan att vara bakhalt och trögåkt om vart annat. Men runt tog jag mig, helt uppslukad av ljudboken som ljöd i mina öron hela vägen enda hem och in genom dörren. Första skidturen är därmed avklarad och nu väntar bara bättre förhållanden men mycket skid och lek!

/Linn


Kommentarer
Postat av: Emelie B

jag säger bara, ig på nationella ;D

2009-12-06 @ 17:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0