för ovanlighetens skull...

Väderhelvetet tar kol på mig kan jag ju börja med att tala om. Kan det sluta att pendla mellan varmt och kallt och komma snö som ligger kvar på backen, vit och klar? Börjar bli satans less på att få blöta sockar så fort man stoppar ner skon i backen. Och inte minst att behöva vara livrädd för att halka på de ställen där gruset frusit in under isen och sedan bara halvt om halvt smällt upp igen!

Nog om tråkigtheter nu. Idag tog jag äntligen tillfället i akt och simmade istället för att gymma. Något jag tänkt göra sedan jag skaffade kort på Nautilus som ger mig tillgång till gratis bad. Det är ju typiskt att man inte använder den förmånen när man väl har den men idag var jag duktig och gjorde det. Vilket jag vill göra om snarast. Det var gudomligt härligt att få sprattla av sig i vattnet. Jag hade glömt bort hur härligt det var att glida på vattenytan länga efter länga och slippa känna svetten rinna. Något jag dock måste komma ihåg till nästa gång är ett par simglasögon. Jobbigt att blunda varje gång man stoppar huvudet under vattnet och sparkar iväg med benen.

Snart kommer Linn och då blir det lussekissfika blandat med OTH, vilket kommer bli otroligt mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0