IKEA!!

Dagen började tidigt med att kilva upp klockan halv åtta för att vi skulle åka på Ikea tills det öppnade. Var trots allt inte så trött för hade gått och lagt mig ganska tidigt.




Då var det bara sätta igång att shoppa! In på butiken och hämtade en vagn och besökte toaletten så man skulle klara sig dagen lång. Vi började med att testa sängar eftersom huvuduppgiften med dagens utflykt var att köpa en säng till Anton. Som indirekt är lite min eftersom jag kommer sova i den ganska ofta;) Efter sängprovandet så var vi riktigt hungriga(det tar på krafterna att prova sängar) så vi gick till restaurangen och käkade en god lunch bestående av köttbullar och potatis med lingonsylt för min del och nån asiatisk kyckling för Antons och Gun-Ingers och kassler och pommisar för Gunnars. Självklart skulle jag och Anton gotta oss med en chokladmoussétårta=)

Därefter började mördarrundan och traska och leta saker först på tag-själv-lagret och inne i butiken. Jag och Anton var så trötta efter allt spring så vi la oss i en soffa och vilade lite.



En heldag på Ikea ger mycket saker och resulterar i tomma plånböcker...Men inte en ända sak här är mitt. Jag nöjde mig med att ta beställningar från andra som hörde att jag skulle på Ikea. Det sämsta man kan göra är nämligen att säga att man ska dit. Alla flyger på en med saker man ska kolla om dem har. Själv nöjde jag mig med två par skor från skopunkten och lite godis från Candy World. Har äntligen hittat vit toblerone i sverige!!=)



                                 


                                                   Som sagt, mycket saker blev det!!


                          

             Och godis!! Haha köpte dock inte något utav det. Tror inte att det gick heller;)



 

Kommentarer
Postat av: emelie

linn du kan ju inte snuska dig på ikea ;D

2008-09-28 @ 21:05:12
URL: http://emelieberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0