Dagens misslyckande!

Idag har jag sovmorgon till halv ett ungefär. När jag gjort mig färdig och gjort labben som vi skulle göra hemma för läraren är borta så hade jag ingenting att göra. Bara vänta på att jag skulle fara till stan. Då blev jag plötsligt baksugen så jag kollade i kokboken vad jag skulle göra för spännande. Jag hade inte alltför mycket tid på mig och inte så mycket ingredienser för den delen heller så det fick bli brysselkex som jag kallar för mommokakor för hon brukar göra så goda sådana. När jag satt in första plåten i ugnen så kom jag på att det var bäst om man satte in degen i kylen en stund, så jag gjorde det med resten av degen. När jag efter en stund kollar i ugnen så ser jag hur kakorna flyter ut och att det är överflödigt smör runt  om. Ops tänkte jag dom här kommer nog inte gå att äta. När jag tog ut dom ur ugnen så testade jag att smaka på en och det fräste i munnen på mig. Väldigt läskigt men dem gick att äta men hur gott de smakade ska vi inte tala om. 
  



Dags gör nästa plåt in i ugnen. Denna gång gjorde jag dem inte lika stora och så var de mer hållbara eftersom de hade varit i kylen ett tag. Hade tur denna gång tror jag faktiskt att jag lyckades men ska inte säga för mycket, har nämligen inte smakat på dem än. Och för tillfället så mår jag illa så vill inte göra det heller;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0